יום שלישי, 9 באפריל 2013

כפר סבא - יעד איכותי להשקעות בנדל"ן


"נכס להשקעה" - חלומו של כל מי שמחפש אלטרנטיבה ראויה להשארת הכסף בבנק.

מה מחפש המשקיע? עליית ערך ותשואה טובה.

את אלה יודעים להציע נכסים להשקעה בכפר סבא.

מדוע?

אמנם מחיר הנכסים בכפר סבא גבוהים למדי (ויש שיאמרו אפילו גבוהים מידי) וניתן למצוא זולים מהם באזורי השקעה שונים - בעיקר בפריפריה - אבל כאשר אנו בוחנים את מכלול הפרמטרים המרכיבים את "כדאיות ההשקעה" - מתברר שההשקעה בכפר סבא בהחלט משתלמת לטווח הקצר ועוד יותר לטווח הארוך.

חשיבות מיקום הנכס - אין ספק שנכס הממוקם בלב השרון, באזורי הביקוש - הוא נכס הנמצא במקום טוב. בדרך כלל קל לקבל מימון בנקאי אם נדרש כזה (אם במשכנתא ואם במימון מסחרי) לרכישה כזו - משום שהיא נחשבת סולידית ובטוחה למדי(כמובן שיש לבחון כל נכס לגופו מול הבנקים למשכנתאות או הבנקים המסחריים). מובן שלמשקיע המתגורר במרכז קל יותר להשקיע בנכס במרכז משום הנוחות בטיפול בנכס במידת הצורך.

מחיר הנכס וגובה ההשקעה הנדרשת - ניתן כיום למצוא דירות להשקעה בכפר סבא שעלותן בין כ- 650,000 ₪ ל- 1,000,000 ₪. מדובר בדרך כלל על נכסים שיהיו בשכונות המתפתחות של העיר - יוספטל, קפלן, תקומה, כיסופים, עליה וכדומה. יתרונן - בכך שהמחירים בהן נמוכים יחסית, אך עדיין מאפשרים תשואה סבירה - נכסים אלה מושכרים כיום בדרך כלל במחירים שבין 2,500ל- 3,500 ₪ ונותנים בדרך כלל תשואה מיידית של 3.7-4%.

עד כמה קל להשכיר את הנכס- כפר סבא, גם בשכונות, נהנית מביקוש גבוה על ידי שוכרים - ממגוון אוכלוסיות - החל ממשפחות צעירות המעוניינות לגור בעיר ולהנות מיתרונותיה, דרך בעלי עסקים הזקוקים לדיור עבור עובדיהם מהפריפריה במרכז הארץ וכלה בסטודנטים מהמכללות בשרון (שערי משפט, בית ברל ועוד) ואפילו מתל אביב - כאלה המעדיפים להתרחק מהעיר על מנת לגור בזול ומנצלים את הרכבת לצורך הגעה לכרך הגדול (בדרך כלל ניתן להגיע תוך כ- 25 דקות מהעיר לאוניברסיטת תל אביב). מכאן, שהסיכון שהנכס יעמוד ריק ולא יכניס לבעליו את ההכנסה הצפויה - נמוך ביחס למקומות אחרים בארץ בהם הסיכון גבוה יותר - בעיקר בפריפריה.

שמירת ערך ועליית ערך - למרות הערכות שתהיה ירידת מחירים - גם בשנים האחרונות לא חלה ירידת מחירי נדל"ן בכפר סבא. המחירים בדרך כלל שמרו על יציבות ולעתים אף עלו בשעורים מתונים - כולל בשנה האחרונה. מכאן,שהסיכון בירידת ערך לנכס הנרכש להשקעה בכפר סבא - נמוך. ניתן לומר שבסבירות גבוהה מאד הנכס ישמור על ערכו ואף יעלה את ערכו.

שדרוג הנכס ועליית ערך עתידית - נכסים בשכונות בכפר סבא מהווים פוטנציאל גבוה לשדרוג עתידי - אם באמצעות תמ"א 38 ואם באמצעות פרויקטים עתידיים של פינוי בינוי. אמנם לא מדובר על משהו מיידי ויהיה לא נכון לפזר הצהרות שווא על "פרויקט שמעבר לדלת" - אבל - עדיין - בטווח שלמספר שנים הסיכוי למימוש כזה בהחלט גבוה - ובכך יש בהחלט משום שיקול מרכזי שלעליית ערך משמעותית למשקיע הפוטנציאלי.

לשם השוואה - בפרויקט פינוי בינוי היחיד שבוצע עד כה בכפר סבא בעלי נכסים ששוויים מוערך כיום בכ-1,000,000 - 1,100,000 ₪ קיבלו נכסים ששוויים עומד על 1,600,000 -1700,000 ₪. בפרויקטי תמ"א 38 שדרגו בעלי נכסים את נכסיהם בשעורים של 10-25% - בהתאם לסוג הנכס לאופי השדרוג. למשל - דירה בת 3 חדרים שערכה עמד על כ- 1,100,000 ₪ לפני שדרוג המבנה והוספת מעלית ומרפסת שמש - תהיה שווה כיום, לאחר שדרוג כזה כ- 1,250,000 ₪.

יכולת מימוש הנכס - משך הזמן הממוצע למכירת נכס בכפר סבא עומד כיום על כ- 4 חודשים. מכאן, שגם כאשר ירצה המשקיע לממש את הנכס - לא יהיה עליו להמתין זמן רב - ויוכל למכור את הנכס במחיר סביר ובמהירות. זאת, בהשוואה לאזורים אחרים בארץ בהם המימוש קשה הרבה יותר.


לסיכום,

ניתן בהחלט למצוא בכפר סבא נכסים אטרקטיביים להשקעה - כאלה שיתנו תשואה טובה וישמרו על ערכם לאורך זמן.

כמו בכל השקעה יש לבדוק אותה בצורה רצינית ולהתייעץ עם מומחים לפני ביצועה. לשם כך - אנחנו כאן לשרותכם.

השירות שלנו הוא הרווח שלכם.

אנו מתחייבים לצור עבורכם את העסקה הטובה ביותר !!!

רענן שיווק נדל"ן 09-7671010 , www.RRE.co.il

6 תגובות:

  1. הרעיון של להשקיע בדירה אפילו באזור פחות טוב של כפ"ס נראה מעניין.

    אבל -

    זוג צעיר... לא יודע מה יכול לקבל משכנתא ואין לנו הרבה כסף (לא הבן של עידן עופר...)...

    איך תוכלו לעזור לי?

    תודהההה

    יוני

    השבמחק
  2. יוני שלום,
    ההחלטה לקניית דירה - בטח כאשר מדובר בדירה הראשונה - אינה החלטה קלה.
    ישנם מצבים בהם בהחלט כדאי לזוג צעיר לקנות דירה זולה וקטנה באזור פחות מרכזי בעיר - דירה אותה ישכירו והם עצמם יתגוררו בדירה שישכרו במקום אחר. בדרך כלל מדובר על תוספת של כ- 500-700 ש"ח לחודש. היתרון בכך - שהדירה שתרכוש ערכה יעלה ובהחלט תוכל להוות בסיס טוב לשיפור דיור בעתיד.
    אנו נותנים ליווי לרכישה הכולל גם ייעוץ למשכנתא באמצעות יועצי משכנתאות איתם אנו בקשר או ישירות מול הבנקים למשכנתאות.
    אשמח להיפגש אתכם ולהרחיב - כולל בחינת היכולות שלכם למול האופציות לרכישה.
    כדי שנדבר - שלח לי את מספר הטלפון שלך או צור איתי קשר לטלפון (09-7671010 , 052-7542555) או למייל - YohananR@RRE.co.il
    בברכה,
    יוחנן - רענן שיווק נדל"ן

    השבמחק
  3. השקעה בנדלן לא קצת מסוכנת היום? מדברים על הורדת מחירים ועכשיו גם נסגר איזה מכרז לשכירות במחירים מצחיקים בכפר סבא
    שירלי

    השבמחק
    תשובות
    1. שירלי שלום,

      ראשית - תודה על הפניה.

      בכל השקעה - גם בנדל"ן וגם בבנק יש תמיד מידה מסוימת של סיכון (המשקיעים נעים על הציר שבין "שונאי סיכון" ההולכים עם השקעות בטוחות יחסית לבין "אוהבי סיכון" הפונים להשקעות עם רמת סיכון גבוהה יותר שבדרך כלל מכניסות יותר).

      אני מסייג את תשובתי לכפר סבא וסביבתה - האזורים בהם אנו מתמחים - כאן אינני רואה מצב של ירידה משמעותית - אם בכלל במחירי הנדל"ן. לצערי. כמתווך היה לי הרבה יותר נוח וקל אם המחירים היו יורדים - אבל כללי השוק של ההיצע והביקוש מכתיבים את המצב.

      דווקא בתקופות בהן המחירים גבוהים יש כדאיות להשקעה כי בצורה די אכזרית ניתן לומר שכשהרוכש הקטן לא יכול לקנות דירה והוא נאלץ להמשיך לשכור - הדבר משפיע על יציבות ועליית מחירי השכירות.

      דירות מושכרות כפר סבא נותנות כיום תשואה שבין 3.5% ל- 4.5%. זו תשואה סולידית שיחד עם עליית ערך נכס עתידית ויחד עם הקלות בהשכרת נכסים בעיר - הופכת את ההשקעה לכדאית ורווחית למשקיע הסולידי.

      בעניין המכרז - מדובר על כמות מצומצמת של 10 דירות שאכן תושכרנה במחיר נמוך מאד - אבל 10 דירות זה בקושי טיפה בים וההשפעה על סך המחירים - לא רלבנטית לדעתי.

      אשמח להיפגש ולהרחיב - ולהציע לך ממגוון הדירות שאנו משווקים - בהתאם ליכולות ולתקציב שלך.

      כדי שנדבר - שלחי לי את מספר הטלפון שלך או צרי איתי קשר לטלפון (09-7671010 , 052-7542555) או למייל - YohananR@RRE.co.il

      בברכה,

      יוחנן - רענן שיווק נדל"ן

      מחק
  4. אין ספק שכפר סבא נמצאת במיקום אסטרטגי גם מבחינת הפריפריה, אך גם קרובה למרכז פריפריאלי מכובד כמו רעננה. עם זאת, יש לא מעט בעיות כיום לזוג צעיר גם במימון של ההון הראשוני לדירה ותקופה של אי וודאות כלכלית שאינה תורמת למצב.
    לפעמים, ככל שמתרחקים מהמרכז, ניתן למצוא דילים טובים יותר, כאלה שגם תנאי המשכנתא הופכים ל"קצת יותר שפויים" ואפשריים.
    תודה רבה על הפוסט המלמד

    השבמחק